В уряді вважають, що завадити Україні бути в СОТ може лише Україна

Середа, 6 лютого 2008, 11:18

Заступник міністра економіки Валерій П'ятницький, який курував питання вступу до СОТ, вважає, що завадити Україні остаточно вступити у Світову організацію торгівлі може лише сама Україна.

"Тут ми можемо завадити лише самі собі", - сказав він в інтерв'ю газеті "Дєло", при цьому зазначивши, що "політичні моменти" обговорювати не хоче.

Говорячи про підписання протоколу про вступ України до СОТ, П'ятницький сказав, що "все відбулося гладко, що називається, за графіком", і тепер "необхідно цей документ представити депутатам".

"Його обсяг понад тисячу сторінок. До того ж, він англійською мовою. Нам також потрібно внести деякі зміни в закони України, що вже ухвалені...Є ціла низка таких законів. Але це не означає, що необхідно цілком змінювати закон, це такі косметичні зміни чинного законодавства", - розповів він.

Реклама:

"Наприклад, закон про митний тариф. Нам доведеться змінювати деякі мита. Це також закони, що стосуються застосування антидемпінгових заходів. Проекти цих змін уже підготовані згідно з усіма нормами СОТ", - додав П'ятницький.

Заступник міністра економіки підкреслив: щоб Україна стала повноправним членом СОТ, "ми повинні ратифікувати цей документ і передати відповідне повідомлення в секретаріат цієї організації", і через 30 днів після цього станемо повноправними.

П'ятницький розповів, що експортні мита, щодо які йшли переговори з ЄС, зменшуватимуться відповідно до чинного законодавства України поступово, "адже як інструмент експортні мита в рамках СОТ дозволені".

"У нас буде перелік товарів, на які діють експортні мита. Ми розробили графіки їх поступового зниження. І ми пообіцяли, що поступово це зробимо, як це передбачено нашим законодавством. Але також передбачені винятки; якщо ми під них будемо підпадати, то зможемо підвищувати мита. Але це форс-мажорні ситуації", - додав він.

Наводячи до прикладу певні групи товарів, П'ятницький зазначив, що зниження мит відбуватиметься протягом 5-6 років і - зокрема щодо аграрного сектора - залежно від видів продукції.

Говорячи про те, що буде з вітчизняними автовиробниками, які вимагають продовжити преференції, він сказав: "Якщо ми маємо на увазі звільнення від податків (на землю, наприклад), то це все прибрано і не буде відновлено... Деякі пільги можуть застосовуватися, але це не означає, що ми обов'язково будемо цим користуватися. Хоча я не беруся сьогодні від імені уряду стверджувати, що така підтримка буде надаватися".

"Якщо говорити про мита на імпортні машини, то мита, звісно, будуть знижуватися", - додав він і зазначив: "Ми на сьогодні зробили все, щоб (європейські) б/у автомобілі не домінували на ринку... Плата за реєстрацію дуже старих автомобілів настільки стає висока, що економічно недоцільне придбання цих авто. З іншого боку, є інший момент - це поступове підвищення різних стандартів. Таких як Євро-3, Євро-4".

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!