Держава попередить ринок про спекулятивні цінні папери

П'ятниця, 1 лютого 2008, 11:50

Держкомісія з цінних паперів і фондового ринку вирішила посилити вимоги до розкриття інформації про кредитні рейтинги цільових облігацій, щоб очистити ринок від майже 90% цінних паперів зі спекулятивним рейтингом.

Про це пише газета "Комерсант-Україна".

В четвер Держкомісія з цінних паперів і фондового ринку (ДКЦПФР) оприлюднила проект рішення "Щодо посилення ролі уповноважених рейтингових агентств у питанні захисту прав власників цільових облігацій".

"Цей документ розроблений за дорученням Кабміну. Його метою є своєчасне інформування власників цільових облігацій про рівень рейтингової оцінки цих облігацій і його зміну", - повідомила начальник відділу методологічного забезпечення розвитку корпоративного управління ДКЦПФР Наталія Завгородна.

Реклама:

Цільові облігації - інструмент фінансування будівництва з подальшою передачею приміщень інвесторам.

Як повідомили в уповноваженому рейтинговому агентстві "Кредит-Рейтинг", у 2007 році частка емітентів, що мають кредитний рейтинг цільових облігацій інвестиційного рівня (uaBBB і вище), становила всього 11%. При цьому рейтинги вище спекулятивного рівня (uaBB) були в 24% цінних паперів, спекулятивного рівня (ua і нижче) - в 65%.

Високими ризиками купівлі цінних паперів зі спекулятивним рейтингом торік зацікавилася ДКЦПФР, яка посилила умови випуску цільових облігацій. Тепер для реєстрації випуску облігацій емітент повинен бути власником або орендарем земельної ділянки, на якій ведеться будівництво, і мати дозвільну документацію на будівництво.

Новий документ, підготований комісією, зобов'яже агентства оприлюднити звіти про присвоєння, зупинку, перегляд або відкликання рейтингу цільових облігацій. При цьому рейтингові агентства повинні будуть щокварталу проводити ренкинг (to rank - "ранжирувати") емітентів цільових облігацій і регулярно повідомляти в ЗМІ значення різних рейтингів, привласнених будівельним цільовим облігаціям.

Генеральний директор "Кредит-Рейтингу" Станіслав Дубко прогнозує, що нові вимоги комісії знизять попит на облігації зі спекулятивним рівнем рейтингу.

"Безумовно, це підвищить вимоги покупців до емітентів цільових облігацій, і компаніям доведеться більше уваги приділяти цьому показнику", - вважає він.

Начальник відділу рейтингів сфери фінансування будівництва "Кредит-Рейтингу" Дмитро Задесенець говорить, що фактором підвищення рейтингів їхнім агентством може послужити позитивний досвід емітента в погашенні випусків цільових облігацій шляхом передачі інвесторам житлової площі й розкриття додаткової інформації про участь компанії у великих фінансово-будівельних групах.

"Торік агентство підвищило до інвестиційного рівня рейтинги випусків облігацій трьох компаній, що реалізують проекти в Києві й Одесі", - наводить приклад Задесенець. За його словами, середній спекулятивний рівень кредитних рейтингів, привласнених у 2007 році випускам цільових облігацій, коливався вже на рівні ua, тоді як раніше - uaCC і uaCCC.

Експерти констатують, що поява регулярної інформації про кредитні рейтинги житлових облігацій посилить вплив цього показника на прийняття рішень про купівлю цільових облігацій фізичними особами.

"Це дисциплінує тих, хто випускає облігації. На ринку виживуть тільки найбільші компанії", - заявив директор інвестиційного холдингу First Ukrainian Development Юхим Бородулін.

Генеральний директор компанії "Конкорд Девелопмент" Валерій Кирилко стверджує, що зараз споживач, який купує нерухомість за допомогою цільових облігацій, більше уваги надає вибору забудовника: "З погляду довіри або недовіри до продавця цінних паперів - рівень рейтингу для покупця сьогодні не має значення. Тим паче, що споживач іще не зовсім розуміє, що таке цінні папери й рейтинги".

"Для початку потрібно роз'яснити, що таке облігації, тому що люди знають про них тільки з радянських часів і ставляться  з великим побоюванням", - вважає віце-президент корпорації "Столиця" Світлана Димчак.

"Економічна правда"

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!