Недобудований міст у Києві вже під загрозою обвалу

Понеділок, 21 травня 2007, 11:16

Дарницький автомобільний та залізничний міст, що будується Києві вже під загрозою обвалу.

У побудованих опорах виявлені тріщини глибиною в один метр. Проектувальники, намагаючись врятувати опори, вирішили зміцнювати міст арматурними палями, повідомляє "Дєло".

Однак експерти сходяться на думці, що опори потрібно зносити, оскільки міст може не витримати навантаження і розвалитися.

"Відповідно до проведених експертиз, вже більше року з опорами потрібно щось робити, інакше вони не витримають навіть передбачуваного навантаження", - стверджує Альфред Критенко, заступник начальника центральної служби Укрінвестекспертизи.

Реклама:

За його словами, також немає сенсу зміцнювати опори арматурою, тому що цей процес трудомісткий та неефективний.

"Залізобетонною повинна бути вся опора - лише тоді вона витримає навантаження", - говорить фахівець. До того ж якщо будувати опори заново, виникає не менше складностей - міст подорожчає на мільярд.

Головний проектувальник мосту - російська компанія "Трансмост" - запропонувала зміцнювати побудовані опори Дарницького моста арматурними палями. У той же час експерти вважають, що проблему це не вирішить.

Порушення будівельних норм, на думку будівельників, почалося ще на етапі вибору матеріалів. Замість залізобетону, необхідного за передбачуваних великих навантажень, використовували практично чистий бетон.

У "Київпроекті", що виступав одним з п'яти проектувальників, стверджують, що згідно затверджених держнорм будівництва та проектування, мости повинні споруджуватися з залізобетону.

Однак при будівництві опор Дарницького моста використовували лише 20 кілограм арматури на кубометр, за необхідних 200. Помилки проектування в "Трансмості" визнають, однак запевняють: міст буде добудований у термін і зносити опори не знадобиться.

"Помилки при проектуванні - це наша провина, ми їх і виправимо, зараз ведеться ця робота. На це буде потрібно 6 мільйонів гривень", - каже головний інженер "Трансмосту" Борис Кецлах. Його підтримують і в "Київгенплані". За словами директора інституту Володимира Чекмарева, прорахунок виник у зв'язку з тим, що рішення про будівництво мосту затверджували поспіхом, а роботи почалися напередодні виборів 2004 року без погодженого проекту.

Нагадаємо, що під проект будівництва Дарницького моста в 2004 році Кабінет міністрів Віктора Януковича залучив 700 мільйонів доларів кредиту від Deutsche Bank. У березні минулого року колишній генеральний директор "Укрзалізниці" Зенко Афтаназив заявив про нецільове використання частини цього кредиту.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!