Думка МВФ чи українські маніпуляції?

Думка МВФ чи українські маніпуляції?

Висловлена думка про те, що начебто Міжнародний валютний фонд констатує відсутність політичної волі для реформування ДФС виглядає, м’яко кажучи, як шантаж.
Неділя, 23 серпня 2015, 16:26
заступник голови Державної фіскальної служби

"Економічна правда" оприлюднила резюме Місії МВФ, яка завершила в липні 2015 року роботу в Києві. Основний висновок: МВФ вимагає втручання на вищому рівні та прояву політичної волі для реформування Державної фіскальної служби.

Також в матеріалі з посиланням на МВФ було зазначено: "Публічні заяви голови Митної служби, які стають дедалі частішими, ясно вказують на недостатню налаштованість на втілення напрямків реформи ДФС. Ця ситуація погіршується. Необхідне втручання на вищому рівні для відновлення довіри".

Водночас в матеріалі перераховується п’ять основних заходів, запровадження яких допоможе досягнути так званої нової "угоди", яку мають укласти ДФС, уряд, бізнес та суспільство для завоювання цієї довіри.

Їх перераховувати не буду, про все це можна прочитати тут, але відреагувати на матеріал вважаю за потрібне.

Адже фактично мене було звинувачено в руйнуванні довіри до реформ. Це по-перше.

По-друге, скористаюся нагодою вкотре пояснити, на необхідності яких перетворень наголошую я і які реформи нам хочуть нав’язати.

Висловлена думка про те, що начебто Міжнародний валютний фонд констатує відсутність політичної волі для реформування ДФС виглядає, м’яко кажучи, як шантаж.

Очевидно, автори саме таким чином характеризують позицію патріотично налаштованих народних депутатів України, які не захотіли приймати законопроект про знищення територіальних обласних митниць, запропонований новим керівництвом ДФС начебто! при підтримці експертів МВФ, та натомість внесли проект Закону України про національну митницю.

Насправді ж це і є прояв справжньої політичної волі окремих народних депутатів із фракцій, що входять до більшості в ВРУ, які розібралися в суті питання. І я щиро сподіваюся, що такої справжньої політичної волі на вересневій сесії вистачить у більшості депутатів.

1. Політичної волі повинно вистачити для розуміння, що не фіскальна функція, покладена в основу штучного поглинання митниці податковою, є основною для митних органів України. А безпекова функція митниці і функція протидії суспільно-небезпечній контрабанді!

Також набагато важливішими за фіскальну є функції

-  щодо спрощення процедур міжнародної торгівлі

-  уніфікації митних процедур на національному та міжнародному рівнях

-  контролю заходів тарифного і нетарифного регулювання

-   захисту прав інтелектуальної власності

-  інтергрованого управління кордонами

-  міжнародного митного співробітництва на всіх рівнях та у багатьох аспектах

-  контролю транзитних перевезень

-  експортного контролю…

 і багато інших функцій, які НІЧОГО СПІЛЬНОГО НЕ МАЮТЬ З ПОДАТКАМИ. В Україні більше 5 000 кілометрів державного кордону та біля 200 пунктів пропуску, на яких працюють більше 50 % українських митників!

2. Політичної волі повинно вистачити, щоб пригадати, що Україна має Угоду про Асоціацію з Європейським Союзом, де суто митні питання є одними з важливих для її реалізації.

Хочу підкреслити: Україна має угоду з Європейським Союзом, а не з МВФ. Тому саме думка експертів Європейського Союзу повинна бути визначальною щодо реформування митної системи України, враховуючи географічне та геополітичне розташування нашої Держави та її європейське майбутнє.

Позицію ЄС, до речі, озвучив в інтерв’ю ЄП у липні екс-очільник місії ЄС з прикордонної допомоги Україні та Молдові (EUBAM) Франческо Бастальї: "Так, поповнення бюджету є важливою частиною роботи митниць в ЄС, але це не означає, що треба закрити очі на виконання інших завдань. Є правоохоронна функція, просування торгівлі на користь бізнесу".

3.Політичної волі повинно вистачити, щоб усвідомити, що на сьогодні митниця в міжнародному аспекті - це об’єднуючий міст, а не ворота для міжнародної торгівлі та її розвитку та спрощення.

Митниця є невід’ємною частиною світової митної системи, а Україна - повноправним членом Всесвітньої митної організації. На сьогодні чинними в державі є більше десяти Митних конвенцій, а ГАТТ СОТ містить дуже багато ключових базових положень, пов’язаних з митницею.

Цього не зрозуміти чиновникам з МВФ, які представляють бюджетні та податкові підрозділи організації, але не досвідчені в митній проблематиці. Я не звинувачую, а констатую, виходячи з декількох робочих зустрічей з ними.

4. Політичної волі повинно вистачити для того, щоб переконатися, що для України найкращим досвідом повинен бути не досвід острівних та африканських держав, держав, що не мають зовнішніх кордонів і змушені перепрофілювати своїх митників у податківців, щоб не звільняти їх з роботи, а також держав, що мають зовсім інше географічне положення і геополітичне значення, а ДОСВІД таких держав ЄС, як Польща, Німеччина, Італія.

5. Політичної волі повинно вистачити щоб повірити, що Україна може і повинна мати свою модель будівництва української національної митниці, а не просто сліпо та бездумно копіювати чийсь досвід, який у багатьох випадках не є повністю позитивним, зважаючи на результати. У неофіційному спілкуванні в цьому зізнаються митники з ЄС.

6. Політичної волі повинно вистачити для того, щоб зважити на те, що реформування, зокрема, структурне та функціональне повинно реалізовуватися виключно під об’єктивно існуючі функції та завдання, які стоять зараз перед митницею України! І в жодному разі не навпаки! І жодному разі реформи заради реформ!

7. Політичної волі повинно вистачити, щоб зрозуміти, що реформам повинна передувати чітка постановка цілей та завдань, об’єктивний аналіз обставин, способів та механізмів, і найголовніше - глибинний та всебічний аналіз прогнозованих наслідків. В іншому випадку – це відвертий популізм та блюзнірство.

8. Політичної волі та сміливості повинно вистачити для того, щоб почути думку суспільства про такі реформи, прочитати підсумковий документ 1-го Всеукраїнського митного форуму та вивчити позицію Громадської ради при ДФС щодо цих псевдореформ. Реформи потрібні суспільству та бізнесу, а не горереформаторам. Реформи робляться за гроші бізнесу!

9. Політичної волі і сміливості повинно вистачити, щоб зізнатися відверто, що за три роки невдалих та надуманих реформ українська митниця практично зникла, митники втратили свою професійну ідентифікацію та індивідуальність, мотивацію та гордість за свою професію. А нове керівництво ДФС з усієї сили намагається завершити процес повного знищення митниці, розпочатий попередньою владою з огляду на необхідність збереження впливу на бізнес-проект під назвою "митниця".

10. Політичної волі повинно вистачити, щоб пам"ятати, що митниця як і прикордонна служба є невід’ємним атрибутом суверенної держави, що має свої повноцінні державні кордони.

11. Політичної волі і сміливості повинно вистачити, щоб дорости до розуміння, що Україна може і повинна мати своє суверенне право на визначення найбільш ефективної системи захисту своїх митних інтересів, побудови найбільш ефективної системи для реалізації митної політики та здійснення митної справи, виходячи виключно із об’єктивної ситуації.

Навіть якщо хто-небудь із горереформаторів залучає експертів МВФ до лав своїх союзників і робить спроби натякати на можливість проблем з отриманням наступних траншів кредитних ресурсів у разі відсутності так званої політичної волі на проведення їх псевдореформ, домінуючими при цьому повинні бути тільки ЗАХИСТ ІНТЕРЕСІВ НАШОЇ ДЕРЖАВИ.

PS. Водночас думки в звіті викладені в правильному руслі і стосуються податковго блоку служби, а самі рекомендації мвф жодним чином не стосуються знецінення митного блоку і об"єднання митного та податковго напрямів.

Загалом викликає подив публічна публікація звіту такої поважної організації як МВФ. Раніше подібної практики не спостерігалося, аби звіти місії для службого користування викладалися в пресі.

Тому матеріал походить на відверте маніпулювання та шантаж під ефемерною парасолькою МВФ та межує з намаганням досягти своїх непрозорих та хибних цілей шляхом нехтування інтересами держави.

А це вже з іншої сфери.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції «Економічної правди» та «Української правди» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.

powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!