Україна: універмаг чи держава?

Україна: універмаг чи держава?

Неймовірно, але факт: більш-менш виразною презентацією України для туристів займається іноземне комерційне підприємство, а державний інтерес не представлений жодним ресурсом з доменом першого рівня.
Середа, 2 червня 2010, 11:16
Едуард Рубін, директор Telesens International ltd.

Коли починаєш аналізувати, чому до України не йдуть інвестиції і не їдуть туристи, часом з'ясовуються дивовижні речі. Наприклад, виявляється, що наша держава нічого не робить для просування інформації про країну в інтернеті.

Як відомо, зустрічають за одягом, а проводжають за розумом. Сьогодні "одежиною", за якою іноземці складають перше враження про ту чи іншу країну, є не туалети і аеропорти, а інформація із всесвітньої мережі.

Справді, якщо людина збирається їхати в Україну, то де їй почерпнути відомості про наш край? Відповідь очевидна: в інтернеті, ним користуються всі активні люди.

Пошукові сервери за ключовим словом Ukraine видадуть чимало даних, але пізнавальної інформації там буде небагато. Переважатимуть політичні та економічні новини, розрізнені повідомлення про регіони, найнесподіваніші статті.

Реклама:

Логічно припустити, що далі іноземець введе у пошукач назву країни і національний домен, тобто www.ukraine.ua. Однак він з подивом з'ясує, що такої сторінки в природі не існує.

Може, вся інформація про державу зберігається на сайті із доменом, який має слов'янське звучання - www.ukrainа.ua? Але й тут потенційного туриста чекатиме розчарування: якщо пощастить, він потрапить на сторінку універмагу "Україна", яка знаходиться на реконструкції.

На сайті http://www.ukraine.org/ його зустріне страшний козак на першій сторінці недоробленого ресурсу з морально застарілим дизайном.

Корисні на час поїздки відомості він знайде там, де не чекав: на ресурсі з комерційним доменом http://www.ukraine.com/. Його підтримує міжнародна компанія NewMedia Holdings, яка розвиває мережу туристичних сайтів про різні країни.

Неймовірно, але факт: більш-менш виразною презентацією України для туристів займається іноземне комерційне підприємство, а державний інтерес не представлений жодним ресурсом з доменом першого рівня.

Тимчасом саме держава має бути зацікавлена у наданні всеосяжної достовірної інформації про Україну для різних цільових аудиторій за кордоном. Так, як це робить Німеччина, яка розміщує зручно структуровані дані різними мовами і ставиться до цього сайту як до віртуальної міжнародної візитної картки ФРН.

Чудовий приклад для наслідування - сусідня Польща, де для презентації країни відведено два домени: один - для іноземців, інший - для власних громадян.

Вийшов на цю тему випадково. Під час роботи у групі з питань міжнародної інтеграції, створеній при Харківській облдержадміністрації, замислився, як донести до іноземців відомості про регіон. Найкращий варіант - інтернет, однак результати пошуку якісного сайту виявилися невтішними.

Тимчасом створення державного інформаційного порталу не потребує надто великих бюджетних видатків. Така робота набагато дешевша і, впевнений, набагато ефективніша, ніж різні "оф-лайнові" рекламні заходи.

Якщо ми хочемо посилити інтерес до нашої країни, підвищити її привабливість, особливо напередодні "Євро-2012", такий ресурс слід робити негайно.

Він обов'язково повинен створюватися під егідою уряду. Зазвичай замовником стає міністерство закордонних справ, участь якого є для користувача гарантією достовірності вміщеної на сайті інформації.

Такий ресурс повинен мати зрозумілу структуру, яка задовольняла би інтереси різних аудиторій. Він мусить включати всі основні формати комунікації: "уряд для бізнесу", "уряд для людей", "бізнес для бізнесу", "бізнес для людей".

Сайт повинен містити інформацію про країну в цілому, її регіони і міста, готельні та інші сервісні можливості, діловий та культурний потенціал.

Тільки так ми зможемо швидко одягти красиву високотехнологічну одежину, яка розкаже про країну мільйонам людей далеко за її межами.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції «Економічної правди» та «Української правди» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
Реклама: