"Українська правда" разом із Академією Deutsche Welle започатковують у Києві "Школу економічної журналістики".
Автори проекту переконані, що в Україні бракує репортерів, які добре орієнтуються в питаннях економіки, тож Школа ставить собі за мету допомогти у вирішенні цієї проблеми.
Викладають у Школі провідні українські й німецькі економічні журналісти та експерти, які пройшли тренерську підготовку за методиками Академії Deutsche Welle.
Навчання передбачає не лише отримання теоретичних знань, а й практичну роботу, що допоможе краще засвоїти новий матеріал.
Заплановано два курси по чотири модуля на рік – вересень-грудень та березень-червень.
Перший навчальний курс стартував у вересні 2017 року.

ПРОГРАМА:

Як писати про економіку. Базові економічні знання
  • Типи економіки та основні макропоказники;
  • Нестандартні підходи до написання статей про бізнес та економіку;
  • З чого складаються фінансові новини;
  • Досвід редакції Bloomberg;
  • Співпраця України та МВΦ. Платіжний баланс, інвестиції, інвестклімат;
  • Національна валюта. Від чого залежить і на що впливає.
Як писати про бізнес. "Олігархознавство"
  • Джерела бізнес-інформації та робота з ними. Як читати фінансові звіти компаній;
  • Олігархознавство. Хто такі олігархи та як вони впливають на бізнес-клімат в країні;
  • Бізнес-рейтинги. Для чого вони потрібні;
  • Стартапи. Чому потрібно слідкувати за подіями в сфері ІТ;
  • Інтерв'ю як джерело інформації;
  • Як відрізнити новину від PR і як з піару витягти новину.
Як писати про державні фінанси, бюджет та податкову політику
  • Що таке держфінанси. Як розповідати про них доступно;
  • Основні джерела інформації про держфінанси. Хто не є спікерами у цій темі і як шукати справжніх експертів;
  • Як читати бюджет;
  • Податки та митниця;
  • Чому важливо писати про держборг і як це робити;
  • Єдиний казначейський рахунок: про що всі ці цифри?;
  • Державні банки: навіщо вони потрібні і чим небезпечні для держави? Φонд гарантування. Нацбанк;
  • Основні маніпуляції в державних фінансах: як не наштовхнутися на "міну"?;
  • Як готуватися до прес-конференції, інтерв'ю, запиту з теми державних фінансів.
Журналістика майбутнього. Права споживачів та тренди в економіці.
  • Як працювати з аудиторією. Вивчення інтересів і особливостей читачів/глядачів;
  • Формати подання інформації. Як доносити інформацію до аудиторії;
  • Інструменти подачі інформації та їх використання;
  • Проектне мислення в журналістиці. Як створювати не матеріали, а проекти;

ЛЕКТОРИ:

Борис Давиденко

керівник та головред аналітичної платформи VoxUkraine

У 2007–2016 роках працював у низці ділових видань: журналіст газети «Дело»; оглядач, редактор, шеф-редактор журналу «Forbes Україна»; керівник ділової редакції порталу Liga.net. У березні 2016-го він приєднався до НГО VoxUkraine.

Дарина Краснолуцька

голова київського бюро Bloomberg

Закінчила Національний університет «Києво-Могилянська академія». У 2005 році приєдналася до міжнародного агентства Bloomberg як позаштатний кореспондент. Вже у 2006 році Дарина отримала посаду економічного репортера. Наразі вона очолює бюро агентства у Києві.

Катерина Глазкова

виконавчий директор Спілки українських підприємців (СУП)

З 2004 року працювала у друкованих медіа: журнал «Кореспондент», газета «КоммерсантЪ-Украина». Брала участь у створенні журналів «Фокус» та «Forbes.Україна». З 2011 по 2014 роки була головним редактором ділового тижневика «Інвестгазета».Певний час працювала у державних комунікаціях.

Андрій Самофалов

керівник бізнес-редакції сайту LIGA.net

Андрій Самофалов отримав освіту в Харківському політехнічному інституті. У журналістиці ― з 2006 року. Раніше працював в ІА «Інтерфакс-Україна», газеті «Економічні вісті», журналі «Метал», тижневику «Коментарі», був оглядачем журналу «Forbes.Україна» і сайту forbes.ua, журналістом і редактором сайту Hubs. Займався розслідуваннями в «Українській правді».

Дарина Марчак

Радник міністра КМУ

Досвід в бізнесовій журналістиці — 10 років. З них 5 років працювала безпосередньо з тематикою макроекономіки та державних фінансів. Була редактором напряму “Макроекономіка” Forbes.ua, дописувачем в журналі Forbes. Потім працювала Bloomberg News. У лютому 2015 року очолила комунікації Міністерства фінансів, а через два роки стала радником міністра Кабінету Міністрів й наразі займається реформою державного управління.

Руслан Чорний

керуючий партнер «Фінансового клубу»

Протягом 12 років працював у діловій журналістиці: був спецкореспондентом і редактором фінансових спецпроектів «КоммерсантЪ-Украина», головним редактором FinMaidan, шеф-редактором інформаагентства FinClub. Він був двічі визнаний найкращим фінансовим журналістом за рейтингом PRESSзвание у 2011 та 2013 роках. Руслан Чорний також є головним експертом групи «Реформа фінансового сектору та пенсійної системи» Реанімаційного пакету реформ.

Марія Фронощук

співзасновниця і директор Platfor.ma

Проект Platfor.ma, який пише про інновації та культуру, був заснований 2011 року та вийшов на самоокупність без підтримки з боку зовнішніх інвесторів завдяки створенню диверсифікованої бізнес-моделі. Крім медіаменджменту, в своїй роботі Марія Фронощук фокусується на маркетингу і монетизації, а також створенні колаборацій з організаціями та з міжнародними брендами. Тренер Deuche Welle Akademie, вивчала маркетинг в Києво-Могилянській бізнес-школі.

Федір Попадюк

Директор з розвитку "Української правди"

З 2013 року працював на запорізькому каналі ВПТВ оператором та журналістом. У 2015 році закінчив “Школу журналістських розслідувань” від “Української правди”, після чого потрапив у проект “Економічна правда”. Займався написанням новин, публікацій та створенням візуалізацій. З 2017 року директор з розвитку “Української правди”.

Ельке Пікарц

бізнес-журналіст і тренер DWA

Редактор та журналіст провідних фінансових видань Німеччини. Працювала у Reuters, Wirtschaftswoche, Handelsblatt. Спеціалізується на темах економічної та фінансової політики, фінансових ринках.

ОРГАНІЗАТОРИ:

Українська правда — провідне українське інтернет-видання, основною спеціалізацією є політична та економічна тематика. У 2015 році була створена Школа журналістики УП, яку очолював Павло Шеремет. У рамках Школи проводяться як довготривалі курси, так і окремі лекції для журналістів усіх профілів.

DW Academy — провідна організація Німеччини, яка займається міжнародним розвитком медіа. DWA організовує індивідуальні та групові тренінги для журналістів та редакторів у різних куточках світу. У DW Academy переконані, що кожна людина має право на свободу вираження поглядів та доступ до інформації.

  • "Школа економічної журналістики — не просто навчає чогось нового, а дуже мотивує застосовувати ці знання у роботі. Розклад школи побудований так, що кожен модуль присвячений окремій темі, а тренери працюють між собою дуже злагоджено і професійно…"

    Наталія Патрікєєва
  • "На Школі особлива атмосфера. Тут не дають можливості заховатися за спинами інших учасників і робити розумний вигляд. Ми всі стаємо командою, щоб працювати злагоджено. Впродовж навчання ми невпинно генеруємо ідеї, висловлюємо свої думки і припущення, а тренери відшліфовують їх, надають більш довершеного вигляду…"

    Василь Бідун
  • "Коротко про #ШЕЖ: теорія і практика 50\50, акцент на інтерактивності, прискіпливий відбір лекторів, вмотивована і невелика група, з якою комфортно працювати. Я жадібно ковтаю знання на кожному модулі, а вдома так і хочеться пірнути в книги. Дякую за вашу працю!"

    Наталія Судакова
  • "Після кожного модуля повертаюся додому виснаженим, але ця розумова втома — в радість. Розумію, що для того, щоб писати на рівні лекторів варто ще дуже багато працювати — над своєю базою та текстами. Але це розуміння і є для мене найбільшою цінністю Школи"

    Роман Повзик
  • "Завдяки тренінгам вдалось швидко, наочно і в стиснутій формі зрозуміти основні економічні поняття, в яких раніше "плавала", а головне сформувати скарбничку тем для матеріалів на бізнес — та економічну тематику, про які успішно можна писати в регіональному ЗМІ. Особливо порадували практичні завдання..."

    Настя Дзюбак