Коментарі
0_Zholud _ 29.02.2008 11:49
денежная база растет исключительно из-за печатания денег (я не говорю о болле общих денежных агрегатах).
МБ = наличка + резервные средства в банках. Рост налички обусловлен ростом доходов, а не наоборот. На резервы влияют потоки средств. Да, МБ коррелирует с приростом резервов из-за неполной стериализации. Но с ценами связь оцень слабая ибо на цены влияют в 2007-8 гг. другие факторы как то мировой рост цен на продовольствие. Вы выходите из равенства Фишера PY=MV с скоростью обращения денег - константой. Для украины это не верно.
правдолюб _ 22.02.2008 14:05
Кстати вчера Петя Порошенко объяснил что никто ревальвировать не собирается...просто Стельмах хотел показать что движения гривни возможны в обе стороны. Ревальвация - это сродни раздачи всем желающим долларов бесплатно у центрального офиса НБУ. Тоже возможно, но вряд ли случится.
Это неправильно писать, что сегодня гривня недооценена. Это неправда. Ревальвация возможно только потому что слишком много спекулятивных долларов приходит...они и покрывают торговый баланс. В такой ситуации ревальвация - это что-то очень глупое. Отхлынут доллары и увидим девальвацию как обычно в раза два.
правдолюб _ 22.02.2008 13:56
денежная база растет исключительно из-за печатания денег (я не говорю о болле общих денежных агрегатах). Да раньше можно было печатать деньги и темпы инфляции реагировали гораздо слабее. Почему? Из-за несовершенства измерения потребительских индексов. То же самое в США. Росли цены на недвижимость, фондовый рынок , а с инфляцией выглядело почти все нормально (хотя 12% совсем не нормально). Но это возможно делать только в очень краткосрочной перспективе. Теперь подпечатали деньжат...цены на рынке недвижимости поднялись немного, зато на все остальные товары...ого-го А раньше было с точностью наоборот.
Еще раз повторяю...правительство теряет возможность финансировать свои расходы печатанием денег. Как раз поэтому темпы роста доходов серьезно замедлились.
uranium _ 22.02.2008 13:48
2Обізнаний _
"Після вступу до СОТ кожен буде мати можливість поїхати до іншої країни і купити дешевше товар"
Ну ви хоч самі вірите в те, що кажете?? Куди поїхати? За чим? І як ви собі це уявляєте? Їхати з Луганська в Польщу за дешевою горілкою ? ;-) Якщо німці і їдуть, то тільки ті, кому їхати 15 км. Таке є і на кордоні Канади і США (ті ж цигарки).
Але це дрібниці. Взяти то й же автомобіль. Та в нас, якщо не мито, то процент в пенсійний фонд поставлять. Власне, на днях читав про розмови про підняття до 6% від вартості нового автомобіля. Плюс, якщо забракне, то поставлять реєстрацію за захмарними цінами. Одним словом, про людей в нас не сплять, а тільки й думають, як зробити краще простому трудовому українцю.
0_Zholud _ 22.02.2008 10:49
Не согласен с Вашим понимаем основных источников роста цен. Рост денежной базы на 46% - это и был основной источник инфляции в Украине в 2007.
Рост денежной базы в дефляционном 2002 году - 33,6%, в менее инфляционном 2005 - 53,9%, в 2006 - только 17,5%
агрегаты растут из-за роста доходов, а не исключительно из-за наращивания резервов.
Kartkozak _ 21.02.2008 18:46
Ну що з того що гривня як єгипетський фунт! Причина не у назві, а у роботі нації на створення добробуту. А чим ви будете рахувати - хоч мушлями та скляними намистиками, то вже справа десята. Втім, гривню всеж-таки варто девальвувати бо вступили у ВТО і треба торгувати.
правдолюб _ 21.02.2008 18:17
Не согласен с Вашим понимаем основных источников роста цен. Рост денежной базы на 46% - это и был основной источник инфляции в Украине в 2007. А падение не только темпов роста, а самих доходов не то что предвидится, а неизбежно. Точно так как и девальвация гривни.
0_Zholud _ 21.02.2008 18:12
Якщо бізнес ховає податки, то чому держава має сприяти такому бізнесу дешевими енергоносіями за рахунок втрати на транзиті і зберіганні, заниженим курсом національної валюти?
Держава має бути інструментом суспільства, а не сприяти окремим групам. Принаймні в ідеалі. З газовими справами - окрема розмова і про олігархів, і про населення, яке купує "газ вітчизняного видобутку", значно дешевший (окрім деяких випадків) за той самий "дешевий" імпортований.
Якщо країну тримають за шльондру - тут одержують насолоду, а сплачують в іншому місці
Я думав якраз ті що тримають - мали б платити, або ж вона їм не дасть. :) якщо ж ВОНА грошейза це не бере - то птання до неї, а не тих, хто скористався
0_Zholud _ 21.02.2008 18:03
С другой перед отказом от фиксированного обменного курса инфляция должна быть однозначной. Или мы будем аля Азаров таргетировать 25% годовых инфляции :)
В свою очередь однозначная инфляция возможна только с существенным замедлением темпов роста доходов, что пока не предвидится. Поэтому и отвязваться не стоит, тем более что ни на тарифы ни на прод.рынок - основные источники роста цен последние годы с монетарными методами связаны слабо.
0_Zholud _ 21.02.2008 17:59
Ревальвація не призвела до здешевлення імпорту тільки тому, що українська економіка була закритою (мита, ПДВ). Після вступу до СОТ кожен буде мати можливість поїхати до іншої країни і купити дешевше товар,
у '05 році була "кавалерійська" атака аби вступити до СОТ, так, що по деяких тарифах наші існуючі з '05 року тарифи НИЖЧІ за прописані СОТ. ПДВ на імпорт доречі лишається. Наш вступ до СОТ лише формальність. Доречі, прощення митного режиму для гомадяне не відбувається - тож поїхати і купити не легше аніж рік тому
Обізнаний _ 21.02.2008 17:19
Якщо бізнес ховає податки, то чому держава має сприяти такому бізнесу дешевими енергоносіями за рахунок втрати на транзиті і зберіганні, заниженим курсом національної валюти? Якщо країну тримають за шльондру - тут одержують насолоду, а сплачують в іншому місці, то мабуть і країна до них має відповідно ставитись?
Обізнаний _ 21.02.2008 17:10
Ревальвація не призвела до здешевлення імпорту тільки тому, що українська економіка була закритою (мита, ПДВ). Після вступу до СОТ кожен буде мати можливість поїхати до іншої країни і купити дешевше товар, а тому будуть вітсутьні передумови тримати спекулятивні ціни в середені країни. Відомо, що німці їздять за авто до Іспанії, а за горілкою до Польщі.
правдолюб _ 21.02.2008 16:56
При переходе к плавающему обмунному курсу номинальный якорь (фиксированный обменный курс) должен быть чем-то заменен. Например инфляционное таргетирование. Для этого необходимо НБУ развить более современные средства регулирования финансовых рынков (а кто покупает ОВГЗ после 1998?...рынок державних цінних паперів отстой). С другой перед отказом от фиксированного обменного курса инфляция должна быть однозначной. Или мы будем аля Азаров таргетировать 25% годовых инфляции :)
0_Zholud _ 21.02.2008 16:56
Українські олігархи частина народу тільки не українського, бо українські олігархи прагнули б розвитку української економіки і добробуту українців, а не реєстрували б свої підприємства в офшорах, підтримуючи економіку інших країн і не ховали б податки.
в усьому світі бізнес, якщо має можливіть то ховає податки. Так якого народу українські олігархи?
А Міттал заслуговує шани - на відміну він одного соціаліста-володаря заводу таки видає золоті парашути.
Я також проти теплічних умов для великого бізнесу, будь то Ахметов чи Васадзе. але занижений курс - далеко не єдина і не найбільша з проблем. Згадайте '05 рік - ревальвація не ризвела до здешевлення імпортованих товарів
0_Zholud _ 21.02.2008 16:47
Если НБУ будет ежемесячно менять обменный курс, то это не appreciation, это ревальвация
если будет менять - то да, если будет позолять курсу менятьСЯ - то нет
И не надо всех тупаками обзывать.
Я себя тупаком назвал, а не всех... (тут решительно не хватает смайлов)
хотя спекулятивный капитал еще здесь.
безусловно, особенно в недвижимости. вопрос, а дадут ли ему если что уйти. А пока ему сухо и комфортно
Обізнаний _ 21.02.2008 16:32
Українські олігархи частина народу тільки не українського, бо українські олігархи прагнули б розвитку української економіки і добробуту українців, а не реєстрували б свої підприємства в офшорах, підтримуючи економіку інших країн і не ховали б податки. В цьому сенсі Міттал з Криворіжсталі заслуговує більшої шани ніж наші олігархи.
Я вже висловлював думку, що «тепличні» умови: дешеві енергоносії, робоча сила, занижений курс гривні не стимулюють переобладнання промисловості.
А також, чи мають поважати таку країни її громадяни, яка створює умови для збагачення незначної купки покидьків за рахунок більшості населення? І «шоколадному зайцю», який експортує більшість своєї продукції, нема чого робити в НБУ.
правдолюб _ 21.02.2008 16:19
Если НБУ будет ежемесячно менять обменный курс, то это не appreciation, это ревальвация или девальвация в зависимости от направления. Не путайте общественность. И не надо всех тупаками обзывать. У нас не просто боьшущий дефицит торгового баланса, у нас быстро растущий дефицит текущего баланса...хотя спекулятивный капитал еще здесь. Но как только он начнет выходить, увидите, что с гривней случится. А разговоры о ревальции - это для публики....особенно зарубежной..экономисты такие разговоры серьезно не воспринимают.
0_Zholud _ 21.02.2008 15:26
пріоритет має Уряд ЮВТ – за рахунок збільшення споживчого попиту стимулювати розвиток промисловості, тобто гроші від Уряду народу, а не олігархам.
Олігархи - теж частина народу, доречі. Розвиток на стільки промисловості, а торговлі, бо набагато легше імпортувати готовий товар, аніж ставити лінію з його виробництва. Але і виробництвом і торгівлею в нас теж володіють т.зв. олігархи, до чиїх кишень потечуть ці гроші. :)
В умовах СОТ за вільного руху праці праця українців буде недооцінена, що зараз проявляється у різниці оплати праці українського та европейського металурга.
(а)СОТ не каже про торгівлю послугами, зокрема працею. (б) на європейських металургійних підприємствах НАБАГАТО менше працючих, тому і продуктивність одного вища, так само як і його зарплата
0_Zholud _ 21.02.2008 15:14
Автору даже не двойка, а единица. Инфляция по Укрстату:
Ну, я вижу, все тут жутко умные, я статьи почему-то только такие тупаки как я пишут... Сравнивать инфляцию из-за высокой сезонности надо не месяц к предыдущему месяцу, а месяц к аналогичному месяцу предыдущего года. В апреле было 14.7, в августе - 14.9
если ревальвировать как в апреле 2005, пользы меньше, чем вреда. Но на 0.2-0.4% в месяц можно и нужно
Это не ревальвация будет, а апресиация (appreciation), особенность плавающих курсов. То что надо приучать людей к тому что и грн/дол должен курс колебаться - безусловно.
uranium _ 21.02.2008 12:59
2Обізнаний:
Там де зарплата біла і видається в гривнях, люди втратять лише 20%. Бо ціни на більшість товарів прив"язані до долара, чи євро, за допомогою яких вони імпортуються в Україну. А вони при падінні долара виростуть автоматично.
Імпортер просто захоче отримату таку саму к-сть доларів, незалежно від курсу гривні.
А на рахунок "В ринковій економіці співвідношення валют має регулювати ринок, а не вольові рішення влади." повністю згоден.