Українському рітейлу не обійтися без факторингу

П'ятниця, 22 квітня 2011 —
Зоряна Цебровська: «Факторинг дозволяє постачальнику вирішити проблему нестачі оборотних коштів при наданні покупцям відстрочки платежу, а також збільшити швидкість їхнього обігу».
Зоряна Цебровська: «Факторинг дозволяє постачальнику вирішити проблему нестачі оборотних коштів при наданні покупцям відстрочки платежу, а також збільшити швидкість їхнього обігу». Український рітейл активно нарощує темпи зростання. Об’єми товарообігу наближаються до докризових. Торговельні мережі будують великі плани на розширення – вже до кінця 2011 року експерти очікують підвищення об’ємів роздрібного товарообігу на 10%. На думку генерального директора компанії «АУЗ Факторинг» Зоряни Цебровської, схема роботи з рітейлерами на умовах товарного кредиту вже себе не виправдовує. Внаслідок підвищення товарообігу, постачальники зіткнуться з проблемою нестачі оборотного капіталу. Як результат, вони будуть звертатися до більш прогресивного інструменту фінансування - факторингу. «Факторинг дозволяє постачальнику вирішити проблему нестачі оборотних коштів під час надання покупцям відстрочки платежу, а також збільшити швидкість їхнього обігу», - вважає Зоряна Цебровська. Відстрочка платежу «вимиває» оборотні кошти в компаній-постачальників, що призводить до довготривалих касових розривів між затратами на закупівлю товару і отриманням грошей від його реалізації. А факторингова компанія пропонує постачальнику одразу сплатити до 90% номінальної вартості товару в день відвантаження. Фактор отримує документи, які підтверджують поставку, а клієнт отримує гроші. «Тепер постачальнику не потрібно кілька місяців чекати оплати від покупця. Завдяки інструменту факторингу, який передбачає переуступку права вимагати оплату за відвантажений покупцеві товар Фактору, оборотні кошти він отримує одразу і прямо в день постачання може вкласти їх в нову партію товару», - зауважує Зоряна Цебровська. При цьому в рамках однієї угоди факторингу клієнт може переуступати факторинговій компанії права вимагати оплату від необмеженої кількості дебіторів і отримувати під них фінансування. Таким чином, ефективність і темпи розвитку бізнесу підвищуються. Від відстрочок платежу особливо страждають ті, хто працює з товарами з сезонним попитом. За словами Зоряни Цебровської, факторинг допомагає таким постачальникам краще підготуватися до «входу» в сезон, надаючи фінансування для закупівлі необхідних об’ємів сировини і готової продукції. «Згладити сезонні коливання і спади, а також більше заробляти на піках сезону постачальникам дозволяють так звані «плаваючі» ліміти – Фактори забезпечують своїм клієнтам зростання суми залучених за допомогою факторингу коштів, пропорційно зростанню продажів», - зауважує пані Цебровська. Також слід враховувати, що факторинг є, по суті, беззаставним інструментом залучення позичених коштів. «Заставою» виступають права вимагати оплату за відвантажений товар. Умови факторингових операцій вигідні підприємствам малого і середнього бізнесу, які в посткризовий період мають обмежений доступ до кредитних ресурсів через непогашені кредити в банках. На думку генерального директора «АУЗ Факторинг», Фактору в більшості випадків важлива історія відносин між постачальником і його контрагентами, а також фінансова дисципліна його покупців. Поряд з фінансуванням, факторингові компанії надають послугу адміністрування дебіторської заборгованості. Це позбавляє підприємства необхідності утримувати додатковий персонал і надає їм можливість ефективно займатися своєю безпосередньою діяльністю. «До послуги управляння дебіторською заборгованістю входить відслідковування своєчасності і повноти оплати товару, контроль за дотриманням всіх умов угод поставки, а також робота з дебіторами для досягнення необхідної фінансової дисципліни», - розповідає Зоряна Цебровська. За даними дослідження, яке провела компанія CB Richard Ellis (CBRE), Україна, нарівні з Турцією та Португалією, знаходиться сьогодні в двадцятці найперспективніших країн для світового рітейлу. «Розвиток факторингу забезпечить швидкий вихід західних гравців на український ринок, а покупці отримають розширений асортимент роздрібних товарів європейської якості», - резюмує Зоряна Цебровська. Довідки: Факторингова компанія «АУЗ Факторинг» спеціалізується на наданні фінансування під уступку поточної дебіторської заборгованості. «АУЗ Факторинг» входить до складу групи компаній CredEx, які надають повний комплекс послуг з роботи з проблемною заборгованістю. В структуру групи також входить факторингова компанія «Кредекс Фінанс», яка займається викупом проблемної заборгованості, а також колекторське агентство (ООО «Агентство з управління заборгованістю»). На ринку з лютого 2007 року. FinPR – перша в Україні спеціалізована компанія в сфері фінансового PR і комунікаційного консалтингу. Компанія надає комплексні послуги з інформаційного супроводу клієнта з метою налагодити його ділову репутацію, тим самим підвищуючи його інвестиційну привабливість. Іван Самойленко, Керівник проектів компанії FinPR. Тел.: +380 (44) 390-73-18, +380 (44) 390-73-19, i.samoylenko@finpr.com.ua. www.finpr.com.ua
Реклама: