Фінансування утримання доріг в Україні значно менше, ніж у країнах ЄС і навіть у сусідній Білорусі.
Про це в своїй статті для ZN.UA пише віце-прем'єр Олександр Вілкул.
Як пише автор, комплекс проблем українського дорожнього господарства складався роками і десятиліттями, і вирішити їх можна лише за допомогою системного підходу.
"80% українських доріг побудована в 60-70-х роках минулого сторіччя. При цьому кількість автомобілів з 60-х виросла практично в десять разів. Всього 37% доріг - з асфальтобетонним і цементно-бетонним покриттям. Тільки 1,6% українських доріг - першої категорії (з двома і більше смугами в кожному напрямку, що мають велику пропускну спроможність і швидкість руху). За останнє десятиліття мережа доріг збільшилася всього на 1% (1,6 тис км)", - сказав чиновник, коментуючи, чому в Україна погані дороги.
Реклама:
"І головне. Станом на початок року 97% доріг, згідно з чинними міжремонтним періодам, потребують капітального ремонту", - підкреслив він.
Віце-прем'єр також зазначив, що майже 90% доріг не витримують навантажень сучасного вантажного автотранспорту.
"У результаті доводиться констатувати велику "втому" українських доріг. На багатьох з них понадпроектне навантаження призвело до руйнування не тільки покриття, але і фундаменту", - констатував міністр.
Вілкул повідомив, що сьогодні на фінансування дорожнього господарства виділяється 4,8 тис доларів на кілометр. Це катастрофічно мало навіть у порівнянні з Білорусю (у 2,7 рази більше, ніж в Україні) та Польщею (в 3,6 рази), не кажучи вже про Францію та Німеччину, які виділяють на кілометр дороги в 9-10 разів більше.
"Для того щоб виправити ситуацію і поліпшити якість доріг, потрібно не менше 40 млрд гривень щорічно. У тому числі близько 26,5 млрд гривень на дороги державного значення, 3,5 млрд гривень на дороги місцевого значення і близько 10 млрд гривень на комунальні дороги", - підкреслив він.
При цьому, за словами віце-прем'єра, у 2013 році затверджений бюджет на роботи з будівництва, реконструкції та утримання доріг склав 16,9 млрд гривень.